TikTok METAPSA (Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Pakistan, Güney Asya) Kamu Siyasetleri Yöneticisi Buyruk Gelen, Türkiye’de yılın birinci yarısında 7 milyon 97 bin 236 görüntünün “topluluk kuralları”nı ihlâl ettiği gerekçesiyle platformdan kaldırıldığını belirterek, “Bu görüntülerin yüzde 98,67’’si kullanıcılar tarafından görüntülenmeden evvel, yüzde 88,66’sı ise 24 saat içinde kaldırılarak silindi.” dedi.
Gelen, ayda 1 milyarın üzerinde içeriğin paylaşıldığı TikTok’ta güvenliği sağlamak için çok taraflı strateji oluşturmanın gerektiğini söyledi.
Bu süreci, hem kural ihlâllerinin otomatik tespitini sağlayan yapay zeka teknolojisi hem de 40 binden fazla şahıstan oluşan manuel incelemede bulunan takımlarıyla yürüttüklerini vurgulayan Gelen, moderasyon takımlarının de TikTok’taki içeriklerin “topluluk kuralları”na uymasını sağlamak için her gün çalıştığını bildirdi.
Gelen, “Bu yılın ocak-temmuz aylarını kapsayan 7 aylık periyodunda globalde 427 milyonu aşkın TikTok hesabı kapatıldı. Bunların 379,7 milyonu sahte olduğu tespit edilen hesaplardı. 41,8 milyon hesap ise 13 yaş altı olduğu kuşkusuyla kaldırıldı. Bunların yanında 7 milyondan fazla hesap da topluluk kurallarımızı ihlal ettiği gerekçesiyle kapatıldı.” diye konuştu.
“Sahte yaş beyanlarını tespit için otomatik sistemler geliştiriyoruz”
TikTok’un küresel olarak her çeyrekte “Güvenlik ve Şeffaflık Raporu”nu yayımladığı ve kamuoyuyla paylaştığı bilgisini veren Gelen, şöyle devam etti:
“Bu raporda ortaya koyulan sonuçlara nazaran, Türkiye’de 2024 yılının birinci yarısında toplam 7 milyon 97 bin 236 görüntü topluluk kurallarımızı ihlal ettiği gerekçesiyle platformdan kaldırıldı. Bu görüntülerin yüzde 98,67’si kullanıcılar tarafından görüntülenmeden evvel, yüzde 88,66’sı ise 24 saat içinde kaldırılarak silindi. Raporun öne çıkan datalarına nazaran, otomatik moderasyon teknolojileri tarafından topluluk kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle kaldırılan görüntülerin oranı bir evvelki yıla nazaran yüzde 62’den yüzde 80’e yükseldi. Ayrıyeten, proaktif tespit oranı yüzde 98,2’yle şimdiye kadarki en yüksek düzeye ulaştı. Kaldırılan görüntülerin tekrar yüklenme oranı ise geçen yılın birebir periyoduna kıyasla yarı yarıya azaldı.”
Gelen, TikTok’un topluluk kurallarının, platformda kullanıcı güvenliğini sağladığını ve olumlu tecrübesi artırdığını belirterek, bu kuralların, platformdaki tüm içerikler ve içerik üreticileri için geçerli olduğunu anlattı.
TikTok’ta müsaade verilenlere ait kuralların yanı sıra çeşitli mevzularda standartların bulunduğuna işaret eden Gelen, yeni riskleri ve ziyanları engellemek için bu yönergelerin daima güncellendiğini, TikTok olarak bu alandaki yatırımları önceliklendirerek sürdürme kararlılığında olduklarını vurguladı.
Gelen, 13 olarak belirlenen kullanıcı yaş sonunun ihlalini önlemek maksadıyla pek çok çalışma yaptıklarına dikkati çekerek, “Güvenlik tedbirlerini artırıyor, yapay zekayla yaş doğrulama sistemleri üzere ileri teknolojileri test ediyoruz. Sahte yaş beyanlarını tespit için otomatik sistemler geliştiriyoruz.” diye konuştu.
“Aile eşlemesi özelliğimizi yaygınlaştırmak önceliklerimizin zirvesinde”
Bu yılın TikTok için dinamik ve heyecan verici olduğunu vurgulayan Gelen, Türkiye’de TikTok’un yalnızca cümbüş platformu olmanın ötesine geçerek dijital eğitim programlarıyla daha geniş mana kazandığını bildirdi.
Gelen, “#TikTokLiveAcademy” çatısı altında yayımlanan İngilizce ve teknoloji derslerinin gördüğü ilginin kendilerini keyifli ettiğini belirterek, “Bu yıl en çok konuşulan bahislerden biri de ‘aile eşlemesi’ özelliğimiz oldu. Bilhassa genç kullanıcıların inançlı biçimde platformdan faydalanabilmesi için geliştirilen bu aracın, TikTok’un topluluk odaklı yaklaşımını güçlendiren değerli bir adım olduğunu düşünüyorum.” diye konuştu.
TikTok’un reklam tahlillerinin de markalar için hayli güçlü bir araç haline geldiğini tabir eden Gelen, platformun kullanıcı alışkanlıklarını anlayan ve buna nazaran özelleştirilen içeriklerle hem kullanıcılar hem de iş dünyası için değerli köprü misyonu gördüğünü söyledi.
Gelen, kullanıcıların hayal gücünü ve yaratıcılığını her zamankinden daha fazla teşvik ettiklerini belirterek, şunları kaydetti:
“2025’e baktığımızda, TikTok’u en sağlam marka haline getirirken eğlenceyi, e-ticareti ve yetenek keşfini yine tanımlamaya devam edeceğiz. Yetenek keşfinin önündeki pürüzleri kaldırmayı ve fırsatları demokratikleştirmeyi sürdüreceğiz. Daima gelişiyoruz ve bu gelişimin pusulası tüm ekosistemimiz için paha üretebilmek. Ayrıyeten 2025 yılı, sadece Türkiye’de değil tüm dünyada çocukların inançlı internet kullanımını odağına alan bir yıl olacak. Yasa yapan ve uygulayıcılar, dijital dünyada çocukların güvenliğini sağlamak için daha kararlı adımlar atarken biz de bu misyonun öncüsü olmaya devam edeceğiz.
Çocukların çevrim içi ortamda korunmasını her şeyin önünde tutarak ‘aile eşlemesi’ özelliğimizin yaygınlaşmasını 2025 yılı boyunca önceliklerimizin doruğunda tutacağız.” (AA)
CERN kozmosa dair neyi anlamamızı sağladı? | Prof. Dr. Sertaç Öztürk anlatıyor… |
Günün öne çıkan haberleri… TIKLAYIN – İşte AKP kulislerinde konuşulan sayılar: En düşük emekli maaşı ne kadar olacak? TIKLAYIN – Ertuğrul Özkök | Şam istihbaratı: Colani son anda Emevi Mescidi’ne girmeyip neden dışarıda bekledi? TIKLAYIN – İşte 2024 yılına damgasını vuran kelimeler TIKLAYIN – Bilim insanları açıkladı: Her kola içtiğinizde hayatınızdan 12 dakika kaybediyorsunuz TIKLAYIN – Mehmet Yaşin | Kısımdan kola mutfaktan notlar “Engelliyim, gidecek yerim yok” dediği yerde meyyit bulundu; İzmir Valiliği’nden açıklama geldi TIKLYIN – “Talisca Fener’e çok yakın”; “Mourinho’yu kızdıran toplantı”; “Aslan’dan Skriniar atağı”: İşte günün spor manşetleri… |