İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin AK Parti periyodunda kente örülen metro ağı, yeni dönemde Ulaştırma Bakanlığı tarafından sürdürülüyor. İBB’nin CHP idaresine girmesinin akabinde Mart 2019’dan bu yana İstanbul’da bir tek metro bile bitirilemedi. CHP’li İBB hiçbir metro projesini sıfırdan projelendirip, ihaleye açıp, imaline başlayamadığı gibi, AK Parti devrinde inşası devam eden metroları da tamamlayamadı.
İŞTE ZİHNİYET FARKI
Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu ile Başakşehir-Kayaşehir Metrosu‘nu yapamayıp Ulaştırma Bakanlığı’na devreden İBB, üretimini beceremedikleri Sancaktepe-Yenidoğan Metrosu‘ndaki inşaat alanını toprakla doldurdu. Projesi, müsaadeleri ve finansmanı hazır olan Kağıthane-İstinye Metrosu‘na kazma bile vurulamadı.
İnşasına İBB’nin AK Parti devrinde başlanan Yenikapı-Sefaköy ve Kirazlı-Halkalı metro çizgilerinin da devam ettirilemeyerek durdurulduğu sav edildi.
2 AYDA 2 METRO AÇILIŞI
“Dünyada birebir anda 10 metro yapan tek şehir” yazılı reklamlarla kentin her noktasını donatan CHP’li İBB idaresi 3 yılda hiçbir metroyu bitirip tam randımanlı olarak hizmete sokamazken, AK Parti iktidarının hizmetlerini İstanbul’a yansıtan Ulaştırma Bakanlığı 2 dev hattın daha açılışı için gün sayıyor.
HAVALİMANI METROSU İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı-Zincirlikuyu metro sınırının İstanbul Havalimanı-Kağıthane etabının Ekim sonu yahut Aralık ayı başında açılacağını duyurdu. Bakan Karaismailoğlu sinyalizasyon sertifikası almak için bağımsız kuruluşların metro güzergahında test yaptığını bildirdi.
karaismailoğlu met
BAŞAKŞEHİR METROSU DA TAMAM
Bakan Karaismailoğlu’nun müjdesini verdiği bir öteki metro ise Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metrosu oldu. İnşasını İBB’den devraldıktan sonra 26 aylık mühlet içerisinde çalışmaların bitirildiğini kaydeden Karaismailoğlu, 2022 yılı bitmeden Başakşehir-Kayaşehir Metrosu‘nun da hizmete alınacağını söyledi.
BAKANLIK İSTANBUL’A 7 METRO İNŞA EDİYOR
Milyonlarca İstanbullu’yu CHP belediyeciliğine terk etmeyen Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul’da projelendirdiği 7 raylı sistem projesinin uzunluğu 103 kilometre.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla yürütülen çalışmalarda Ulaştırma Bakanlığı, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nu tamamlayarak hizmete açtı. CHP’li İBB, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nu yapamadığı için Bakanlığa devretmişti.
Ulaştırma Bakanlığı; Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu, Bakırköy-Kirazlı Metrosu, Başakşehir-Kayaşehir Metrosu, Altunizade-Çamlıca Metrosu, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem hatlarındaki çalışmalarını 24 saat temeliyle sürdürüyor. 2023 yılında bu raylı sistemlerin de İstanbulluların kullanımına hazır hale getirilmesi planlanıyor.
YILDA 4,2 KM SINIR BİTİRİLİYOR
Metro çalışmalarında son 3 yılda Ulaştırma Bakanlığı hat başına yıllık 4.2 kilometre ilerleme kaydederken, CHP’li İBB ise çizgi başına 600 metre uzaklık kat edebildi.